درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : ولی غلامی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
www.reazmoon.ir pts-co.ir doctorsharifi.ir taknic.ir emtb.ir chakavak-sahar.ir tansazehamrah.ir 24fastfood.ir hasanmahmodzade.ir yazdfic.ir
پرشین واو

شرکتی که داوطلبانه همه‌ی پول شما را بازمی‌گرداند!

 

گارانتی امروز یکی از پارامترهای اصلی ما برای خرید یک محصول است. به‌خصوص اگر قرار باشد پول نسبتاً زیادی هم برای آن بپردازیم.

در بسیاری از کالاها مثل لوازم خانگی، گارانتی شاید مهمترین مزیت رقابتی بعضی از برندها نسبت به بقیه باشد. در کالاهای الکترونیکی مثل موبایل، گارانتی یکی از پارامترهای اصلی قیمت محصول است. در صنایع اتومبیل‌سازی، شرکت‌های معتبر دنیا شرایطی را فراهم می‌کنند که اگر از اتومبیلتان راضی نبودید، بتوانید حتی بعد از چند روز استفاده، آن را با مدل دیگری تعویض کنید. (البته مستحضرید که در ایران غیرممکن است شرکت‌های اتومبیل‌سازی به چنین خدماتی تن دهند.)

وقتی پای محصول در میان باشد، آن هم محصول گرانقیمت، گارانتی همیشه یک پای تصمیم‌گیری خریدار است و تضمینی است تا خریدار راحت‌تر دست توی جیبش کند.

 

اما در مورد خدمات چطور؟ چرا شرکت‌های خدماتی سرویس‌های خود را گارانتی نکنند؟

 

خوشبختانه با رقابتی شدن هرچه بیشتر فضاهای کسب و کار، برخی از شرکت‌های خدماتی هم به سمت گارانتی خدمات خود پیش رفته‌اند؛

چند وقت پیش وقتی به دنبال شرکتی بودم که خدمات پشتیبانی شبکه ارائه دهد. اولویتم شرکتی بود که تعداد زیادی پروژه اجرا کرده باشد و تجربه زیادی داشته باشد. در کنار قدمت بالا، از تعداد کارشناسان زیادی هم بهره ببرد. چون می‌دانستم که فناوری اطلاعات علمی نیست که یک نفر به تنهایی بتوانید در تمام گرایشهای آن تخصص داشته باشد. ولی همچنان به این موضوع فکر می‌کردم که شرکتی که خدمات ارائه می‌دهد چگونه می‌تواند به من اطمینان دهد که خدماتش گارانتی دارد. کابوس می‌دیدم که تمام کامپیوترها از کار افتاده‌اند و اینترنت هم وصل نمی‌شود.

تا اینکه در سرچ‌هایم به وبسایت شرکتی به نام پشتیبانی شبکه پیراسیس برخوردم که خدمات خود را به گونه‌ای گارانتی کرده بود. با آنها تماس گرفتم و درخواست جلسه کردم. در این جلسه بود که جواب بسیاری از سوالاتم را گرفتم و نهایتاً حرفه‌ای‌گری و تعهدشان منجر به عقد قرارداد با آنها شد.

آنها برای تضمین خدمات خود در قراردادهایشان بندی دارند که در صورت عدم رضایت مشتری از خدماتشان، بازگشت تمام و کمال وجه را تضمین می‌کند. آنها ضمن عقد قرارداد با مشتری توافقنامه‌ای هم تحت عنوان SLA با مشتری امضا می‌کنند که طی سطح خدماتشان را به وضوح مشخص می‌کند و در صورت تخطی از آن جریمه‌های مالی برایشان در نظر گرفته می‌شود. به جز اینها چکی هم برای حُسن انجام کار در اختیار مشتریانشان می‌گذارند.

اما این قرارداد SLA چیست که در قراردادهای پشتیبانی شبکه تا این حد مهم است؟

قریب به یقین از همان زمانی که برونسپاری خدمات به وجود آمده‌، دغدغه‌ی نظارت بر اجرای صحیح آنها هم پا به عرصه گذاشته است. اگر شجره‌نامه توافق‌نامه‌های SLA امروزی را به دقت بررسی کنیم، احتمالاً به قراردادهای "در دسترس بودن" (Availability Contract) که در اوایل دوران انقلاب صنعتی در صنایع مختلف باب شده بود، برخواهیم خورد. قراردادهایی که طبق آنها شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مجاب می‌شدند تا خدمات خود را بدون تاخیر و به درستی انجام دهند.

فرض کنید مدیر کارخانه‌ای بوده‌اید که در طول جنگ جهانی دوم برای سربازان متفقین پارچه لباس نظامی تولید می‌کرده. خدمات نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های ریسندگی کارخانه‌تان را به یک تعمیرکار خارج از کارخانه سپرده بودید. اگر هر بار که از او درخواست می‌کردید تا به محل کارتان بیاید با تأخیر چند روزه مواجه می‌شدید و خط تولید کارخانه از تولید باز می‌ایستاد چه اتفاقی می‌افتاد؟ اصلاً شاید بهتر باشد بررسی کنیم که بی‌تفاوتی تعمیرکاری که با او قرارداد بسته بودید چه تاثیری در میدان نبرد می‌گذاشت! حتی شاید بخواهیم بررسی کنیم که تغییراتی که به خاطر نرسیدن به موقع لباس نظامی و در نتیجه عدم اعزام سربازان به میدان جنگ به وجود می‌آمد سرنوشت جهان را دستخوش چه تغییراتی می‌کرد!

درست همینجا است که نظارت بر اجرای خدمات برون‌سپاری شده اهمیت پیدا می‌کند. اگر انجام تعهدات به موقع و با سطح مورد انتظار، دهها سال پیش تا این حد حائز اهمیت بوده است، در دنیای امروز چه جایگاهی دارد؟ در صنعت فناوری اطلاعات که سرعت در آن حرف اول را می‌زند چگونه می‌توان از سطح کیفی خدمات مطمئن شد؟

توافقنامه سطح خدمات (SLA) یا (Service Level Agreement) درواقع قراردادی است که بین سرویس‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و سرویس‌گیرنده این خدمات امضا می‌شود تا سطح خدمات مورد نظر مشخص شود. ساده‌ترین آنها قراردادی است که شما با شرکت تامین‌کننده اینترنت خود دارید. این شرکت به شما اعلام کرده است که سرعت مشخصی را تامین خواهد کرد. همینطور مطابق این قرارداد قرار است که شما 7 روز در هفته و ۲۴ ساعت در شبانه‌روز اینترنت داشته باشید. ممکن است گاهی سرعت پایین‌تر از حد معمول باشد. پیش می‌آید که گاهی اینترنت هم قطع شود. اگر چند دقیقه اینترنتتان قطع باشد احتمالاً کار به جایی نخواهد کشید که با شرکت تامین‌کننده اینترنتتان تماس بگیرید و با صدای بلند از خجالتشان در بیاید.

ولی اگر این قطعی ادامه پیدا کند چه؟ یا اگر سرعت اینترنت همیشه نصف سرعتی باشد که پولش را می‌پردازید چه؟ بدون شک این بار سکوت نخواهید کرد.

اما آیا مرزی وجود دارد که بتوانید ادعا کنید متضرر شده‌اید و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است؟

این مرز را دقیقا SLA تعریف می‌کند.

شرکت پشتیبانی شبکه پیراسیس با این راهکار به صورت صد درصد کیفیت خدمات خود را تضمین می‌کند.

امید به اینکه همه‌ی شرکت‌های خدماتی تا این حد گارانتی خدمات خود را مورد توجه قرار دهند و گارانتی در کشورمان فقط مشمول محصولات نگردد.

 

منبع :  www.pirasys.com





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 14 بهمن 1398 :: نویسنده : ولی غلامی       
كتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار كنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فكری خودتان را پیدا كنید و شكل بدهید. اما موضوعی که در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، این است که شما وقتی کتاب‌های بیشتر و بهتری می‌خوانید دید وسیع‌تری پیدا می‌کنید و به همان نسبت تعریف شما از کتاب کامل‌تر می‌شود. و نکته مهم اینکه شما هرچقدر بیشتر کتاب بخوانید، بهتر متوجه می‌شوید که به چه نوع کتابی علاقه دارید. وقتی که یک کتاب می‌خوانید تک تک جملات آن در ناخودآگاه شما باقی می‌مانند، فقط کافیست کمی به آن فکر کنید و خودتان را در آن موقعیت قرار دهید. کتاب به شما یاد می‌دهد در زندگی چطور رفتار کنید، چطور بیاندیشید و چطور خط فکری خودتان را پیدا کنید و شکل بدهید. کتاب به شما اجازه می‌دهد به جای تمام زندگی‌هایی که نداشته‌اید زندگی کنید. به جای تمام تجربه‌هایی که نداشته‌اید و به جای تمام تصمیم‌هایی که هنوز به سراغتان نیامده‌اند فکر کنید و از قبل جواب مناسب را بدانید. با مطالعه زیادتر کتاب‌ شما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شوید! انگار همه چیز را از قبل می‌دانید و یاد گرفته‌اید که چطور رفتار کنید. حفظ کردن جملات یا ادبی حرف زدن به شما هیچ کمکی نمی‌کنند! روح آدمی باید کتابی را ببلعد. در میان اما، منتقدان و نویسندگان در سراسر دنیا یک سری از کتاب‌ها را شاهکار می‌دانند. کتاب‌هایی که شاید برخی از ما به راحتی نتوانیم آن‌ها را شاهکار و یا حتی کتاب تلقی کنیم. با این حال برای مشاهده این کتاب‌ها که در سراسر جهان مورد ستایش هستند می‌توانید نگاهی به لیست صد کتاب برتر تاریخ بیاندازید. شاید به طور میانگین گفته شود که سرانه مطالعه کتاب در کشور ما پایین است اما در این میان افراد زیادی هستند که مدام در کتابخانه ها به دنبال کتاب هستند و خواندن را یکی پس از دیگری انجام می‌دهند. خیلی‌ها به دنبال کتاب‌های تاریخی هستند ، برخی دیگر کتب فلسفی را می‌پسندند و عده‌ای به دنبال یک رمان طولانی هستند تا شب‌های گرم تابستان و سرد زمستان را با خواندن یک رمان هیجان‌انگیز ، گرم تر کنند. 

کتاب صوتی:

امروزه کتاب صوتی یا کتاب گویا به خاطر مشغله زیاد افراد به شدت رواج یافته اند. با این همه همه‌ی ما دوست داریم که کتاب مورد نظرمان را سر فرصت و در آرامش کامل بخوانیم ، اما شاید هرگز چنین فرصتی پیش نیاید. به همین خاطر استفاده از کتاب‌های صوتی بهترین گزینه است. استفاده از کتاب های صوتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از زمان هایی است که هدر می‌روند، مانند ساعات طولانی که در ترافیک کلان شهرها مجبور به گذران هستید. کتاب صوتی 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه اجتماعی مداد : شبکه اجتماعی مداد





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 1 بهمن 1398 :: نویسنده : ولی غلامی       

برند سازی

برندینگ یا همان برند سازی یکی از مهم‌ترین ابعاد هر کسب‌وکاری، کوچک یا بزرگ، خرده‌فروش یا ‌«بنگاه به بنگاه» (B2B)، است. در بازار رقابتی امروز، استراتژی برند قوی و مؤثر، مزیت عمده‌ای به شمار می‌رود. اما برند سازی واقعا چه معنایی دارد و چگونه بر کسب‌وکار شما اثر می‌گذارد؟

به زبان ساده، برندِ شما، اعتبار شما در نزد مشتری است. برند به مشتریان شما می‌گوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند و اینکه تفاوت آنچه شما ارائه می‌دهید با آنچه رقبای‌تان عرضه می‌کنند، چیست. برندِ شما، برآیندی از شخصیت فعلی شما، شخصیتی که می‌خواهید باشید و برداشت دیگران از شخصیت شما است. در این مقاله درباره اصول اولیه‌ی برند سازی بیشتر می‌خوانید.



برند شما اعتبار شماست- برند سازی


آیا شما در صنعت خود، یک نوآور تک‌رو و مستقل هستید یا بازیگری باتجربه و قابل اعتماد؟ آیا محصول شما، محصولی گران‌قیمت و با کیفیت بالا است، یا ارزان اما با ارزش بالا؟ شما نمی‌توانید در هر دوی این دسته‌ها جا بگیرید؛ همانطور که نمی‌توانید خواسته‌ی همه‌ی مردم را برآورده کنید! شخصیت شما و کسب‌وکارتان بر اساس اینکه مشتریان هدف‌تان از شما چه می‌خواهند، شکل می‌گیرد.

لوگو (نشان تجاری)، بنیان و پایه‌‌ی برند شما را تشکیل می‌دهد. سایت اینترنتی، بسته‌بندی و ابزارهای تبلیغاتی، که همگی باید مکمل و یکپارچه با لوگوی شما باشند، همگی منتقل‌کننده‌ی برند شما هستند.


استراتژی برند و ارزش آن

ارزش برند - برند سازی


استراتژی برند یعنی تعیین اینکه چه چیز را، چگونه، در کجا، و به چه کسی ارائه می‌کنید؛ به عبارت دیگر یعنی برنامه‌ی شما برای انتقال پیام برند‌تان. جایی که تبلیغات خود را ارائه می‌کنید، کانال‌های توزیع، آنچه در قالب کلمات و تصاویر منتشر می‌کنید، همگی بخشی از استراتژی برند هستند.

برند سازی استراتژیک به شکلی پایدار، منجر به شکل‌گیری یک برند قدرتمند می‌شود که به معنای ارزش افزوده‌ی بیشترِ محصولات و خدمات کسب‌وکار شما است که به شما امکان می‌دهد در مقایسه با موارد مشابه موجود، قیمت بالاتری برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرید. کوکاکولا در مقابل سایر نوشابه‌های رایج مثالی روشن در این باره است. چون کوکاکولا یک برند قدرتمند است، قیمت بالاتری برای محصولاتش تعیین می‌کند؛ مردم هم حاضرند این قیمت را بپردازند.


تعلق نسبت به برند - برند سازی


ارزش افزوده‌ای که ارزش ویژه‌ی برند با خود به همراه دارد، معمولا ناشی از باور به کیفیت برتر و دل‌بستگی‌های احساسی است. مثلا نایکی (Nike) با پیوند دادن محصولاتش به ستارگان ورزشی، انتظار دارد مشتریانش تعلقات احساسی خود را نسبت به ستارگان با خرید محصولات نایکی ارضا کنند. طرح و شکل کفش‌های نایکی تنها دلیل به فروش رفتن آنها نیست. یا به عنوان مثالی دیگر مدیاک پیوند دادن آهنگ ها و ترانه ها و موزیک ها ی خوانندگان معروف با احساسات مردم را انجام می دهد .


حتما بخوانید: ۸ نکته که به شما کمک می‌کند صاحب یک برند فوق‌العاده شوید

تعریف برند

تعریف برند مانند سفری است که در طی آن کسب‌وکارتان را کشف می‌کنید. این کار ممکن است دشوار، زمان‌بر و ناخوشایند باشد. در این مسیر، لازم است دست‌کم برای پرسش‌های زیر پاسخی مناسب بیابید:


مأموریت کسب‌وکار شما چیست؟

محصول یا خدمت شما چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارد؟

در حال حاضر، مشتریان شما چه نظری درباره‌ی کسب‌وکار شما دارند؟

تمایل دارید از طریق چه ویژگی‌هایی مشتریان‌ و کسب‌وکارتان را به هم پیوند دهید؟

تحقیق کنید. از نیازها، عادات و خواسته‌های مشتریان فعلی و بالقوه‌ی خود آگاه شوید. به آنچه گمان می‌کنید که می‌دانید اتکّا نکنید؛ بلکه مطمئن شوید.


برند سازی


از آنجا که برند سازی و توسعه‌ی استراتژی برند ممکن است پیچیده باشد، حتما از تخصص و دانش مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی مشاوره‌ در زمینه برند سازی بهره ببرید. پس از اینکه برندتان را تعریف کردید، چگونه باید آن را به دیگران معرفی کنید؟ به توصیه‌های ساده‌ی زیر که آزمون خود را پس داده‌اند، توجه کنید.

یک لوگوی مناسب انتخاب کنید. لوگوی خود را در معرض دید همگان قرار دهید.


حتما بخوانید: چطور یک لوگو بسازیم؟

پیام برند خود را مشخص کنید. پیام‌های کلیدی که می‌خواهید به دیگران منتقل کنید، کدامند؟ همه‌ی کارکنان باید از ویژگی‌های برند شما آگاه باشند.

برند باید یکپارچه باشد. مفهوم برند شما باید در همه‌ی ابعاد کسب‌وکارتان جاری باشد، در طرز پاسخ دادن به تلفن‌ها، در طرز لباس پوشیدن شما و کارکنان‌تان و امضای نامه‌ها و در همه چیز.

برای کسب‌وکارتان «لحنی» در نظر بگیرید که بازتابی از برندتان باشد. این لحن باید در تمامی ارتباطات نوشتاری و تصویرسازی‌ها، آنلاین یا غیر آنلاین، به کار گرفته شود. اگر برند شما حسی دوستانه القا می‌کند، لحن شما باید محاوره‌ای باشد. اگر برندتان شیک و مجلسی است، کمی رسمی‌تر باشید.

برای اینکه فرآیند برند سازی را بهتر انجام دهید، سعی کنید شعار تبلیغاتی داشته باشید. یک شعار به‌یادماندنی، پرمعنا و کوتاه تهیه کنید که نشان‌دهنده‌ی ماهیت برند شما باشد.

برای ابزارهای بازاریابی خود، قالب و استانداردهایی مطابق با برندتان طراحی کنید. در همه‌ی ابزار و روش‌ها باید طرح، رنگ، لوگو، شکل و احساس یکسانی وجود داشته باشد. لزومی ندارد تجملاتی باشید، فقط ثابت‌قدم باشید و این رویه را حفظ کنید.

صادق باشید. اگر آنچه برندتان وعده می‌دهد را ارائه ندهید، مشتریان نه تنها شما را به دیگران توصیه نمی‌کنند بلکه خودشان هم دیگر به شما رجوع نخواهند کرد.


حتما بخوانید: ۱۰ دلیل برای اینکه برند شخصی شما افتضاح است

صادق باشید - برند سازی


برای برند سازی هر چه بهتر ثبات داشته باشید. این نکته را به عنوان آخرین توصیه عنوان کردم زیرا همه‌ی نکات پیشین را در بر می‌گیرد. این مهم‌ترین توصیه‌ای است که به شما می‌کنم. اگر نتوانید با ثبات و پیوسته این مسیر را ادامه دهید، همه‌ی تلاش‌های شما در تعریف و تثبیت برندتان بی‌نتیجه خواهد بود.

منبع : چطور – برگرفته از وبسایت https://www.entrepreneur.com/article/77408





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


   
 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو